úterý 5. března 2013

Percy Jackson: Prokletí titánů |Rick Riordan|


Autor: Rick Riordan
Český název: Prokletí titánů //3
Originální název: The titan´s curse
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment, 2011
Věk: 11+

Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis?
Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?



Percy je s Anabeth a Thalií poslán na menší výpravu za Groverem. Mají za úkol přinést dva další polokrevné. Percy myslí v první řadě na ostatní, ale možná trošku zapomene přemýšlet. Anabeth unese jedna z hrozných příšer a pár dní na to se ztratí bohyně Artemida. Percy, Anabeth, Grover, Zoe a Bianca se vydají na výpravu, aby do zimního slunovratu přivedli bohyni Aetemidu zpět na Olymp. Percy myslí po celou dobu víc na Anabeth a do cesty se jim staví stále víc a víc překážek..


Percymu už je v tomto díle čtrnáct let. Pomalu ale jistě dospívá a den jeho šestnáctých narozenin se rychle blíží. Sice mi v tomto díle přišlo, že moc nepřemýšlí, ale on už je prostě takový. Hned jak vidí nebezpečí, tak se do něj bezmyšlenkovitě vrhá. Anabeth měla jako vždy svojí vlastní hlavu, ale moc se tu nevyskytovala. Pomalu se mi ale jeví, že se dávají dohromady. Uvidíme v dalších dílech, ale pevně věřím, že ano.
Nico a Bianca, dva polokrevní, kteří do tábora přišli teprve nedávno mi ze začátku přišli trošku zvláštní. Bianca se přidá k lovkyním, za což jsem ji ze začátku opravdu neměla ráda, ale pak jsem si ji oblíbila. I když si myslím, že má v hlavě poměrně prázdno. Nico mi byl na začátku ohromně sympatický. Byl to takový veselý, hyperaktivní kluk, který byl nadšený ze všeho nadpřirozeného.. V dalším díle se určitě zase objeví, ale jestli v dobrém toď otázka..

Příšerné bylo, že jsem vážně pozoroval tu rodinnou podobu. Atlas měl stejný panovačný výraz jako Zoe, stejný chladný povýšený pohled, jaký měla někdy Zoe, když se naštvala, jenže u něj to vypadalo tisíckrát hůř. Měl všechno to, co jsem od začátku na Zoe nesnášel, ale nic z toho dobrého, čeho jsem si pak u ní začal vážit. "Pusť Artemidu," žádala Zoe. Atlas přistoupil k bohyni v řetězech. "Snad bys chtěla převzít nebe od ní? Jen si posluž."Zoe otevřela pusu, aby něco řekla, ale Artemis se ozvala: "Ne! Nezkoušej to, Zoe! Zakazuji ti to."

Rick Riordan se narodil roku 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.


Minulý díl jsem si opravdu nemohla vynachválit, a od třetího dílu jsem si toho hodně slibovala. Kniha mě ale trochu zklamala. Dle mého názoru se děj až moc vlekl a trošku mi chyběla ta lehkost. V minulém díle jsem se tolik nasmála, ale tady tomu tak bohužel nebylo. Asi to bude tím, že Percy pomalu dospívá. Samotné názvy kapitol ale vtipné byly, jsou a snad i nadále budou. Dost mě rozesmál třeba název šestnácté kapitoly, který nese název Potkáme draka, kterému hrozně páchne z tlamy, nebo Navštívíme boží skládku.
Chtěla bych opravdu pochválit všechny nové postavy, které se v knize vyskytly. Bylo jich požehnaně a autor dokázal každé postavě vymyslet skvělý příběh, který se trošku proplétal s minulými díly.
V průběhu příběhu se stane také velká kupa nepředvidatelných věcí a děj sám o sobě je také skvělý. Tenhle díl mě ale přesto tolik nezaujal, sama nevím proč, ale stránky neutíkaly tak rychle jako v předchozích dílech.
Samotný konec knihy se ale zase rozjel tak jak má a já se od knihy nedokázala odtrhnout. otevřeným koncem mě autor zase hezky potrápil a já nutně potřebuji vědět, jak to bude všechno pokračovat..

4, star icon4, star icon4, star icon0, star icon0, star icon

Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství.

Zdroje:
Informace, úryvek a obálka ze stránek nakladatelství Fragment.
Obrázky z google.com

2 komentáře: